پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2745
-
الف
+

داوران خارجی به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان می آیند

برای اولین بار دو داور خارجی در بین داوران ایرانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور خواهند داشت.

دبیر اجرایی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از حضور دو داور خارجی برای اولین بار در بین داوران ایرانی خبر داد.

به گزارش آی فیلم و به نقل از ستاد خبری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، مهدی قلعه دبیر این جشنواره با بیان اینکه مهمانان خارجی طبق زمانبندی تعیین شده وارد همدان می‌شوند اظهارکرد، 17 نفر از مدیران کمپانی‌های تئاتر جهان از اولین روز جشنواره در همدان حاضر خواهند شد.

وی با اشاره به حضور دو هنرمند خارجی در تیم داوری افزود، امسال برای اولین بار نیکولاس مالمکارونا از سوئد در تیم داوری بخش نوجوان و سالواتور ترملچر از ایتالیا در تیم داوری بخش کودک حضور دارند و در کنار گروه ایرانی، نمایش‌ها را داوری خواهند کرد.

دبیر اجرایی جشنواره تصریح کرد، 10 نمایش خارجی از بین 180 اثر ارسالی با نظر شورای داوری بین‌المللی برای حضور در جشنواره بیست و سوم انتخاب شده‌اند که این نمایش‌ها به نسبت سال‌های گذشته از کیفیت بهتری برخوردار هستند.

قلعه با اشاره به برنامه‌های جنبی جشنواره بیست و سوم بیان کرد، امسال جشن صدسالگی تئاتر کودک و نوجوان به یاد برگزاری اولین تئاتر اختصاصی این رده سنی که یکصد سال پیش توسط جبار باغچه بان نوشته و به اجرا درآمد، برپا خواهد شد. این مراسم روز 24 آذرماه از ساعت 21 تا 24 شب در سینما کانون همدان برگزار خواهد شد و نمایشنامه‌خوانی آثار باغچه‌بان، اجرای چند ترانه از ثمین باغچه‌بان و ارائه مقالات و پژوهش‌ها از جمله برنامه‌های این مراسم است.

به گفته وی، در اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان مراسم تجلیل از رضا فیاضی به پاس تلاش‌های چندین ساله در این حوزه، و مراسم تجلیل از اصغر همت و احمد بیگلریان از پیشکسوتان تئاتر همدان برگزار خواهد شد. همچنین در طول جشنواره هر شب مراسم نمایشنامه‌خوانی برگزار می‌شود و ستاد در حال طراحی مراسم شب خاطره در یکی از شب‌های برگزاری جشنواره است که در آن افراد از شهرها و استان‌های مختلف علاوه بر خاطره‌گویی، یکی از قطعات موسیقی محلی مخصوص ناحیه خود را اجرا کنند.

قلعه در پایان در خصوص کارگاه‌های آموزشی جشنواره توضیح داد، امسال برای خردسالان بالای سه سال و مربیان مهدکودک کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌شود و همچنین محمد عاقبتی یکی کارگردانان تئاتر قرار است از اولین روز جشنواره با تعدادی از نوجوانان علاقمند تمرین نمایشنامه‌خوانی کرده و در روز آخر آن را اجرا کنند.

غ.ن/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر